keskiviikko 6. huhtikuuta 2011

Lunastajani elää

Joskus tulee eteen aikoja, jolloin elämän perustuksia ravistellaan. Minua on silloin auttanut tieto siitä, että olen Jumalan lapsi. Sitä tosiasiaa ei voi mikään tehdä tyhjäksi. Ja vaikka joutuisin käymään läpi tulen ja veden, Jumala on luvannut, että :
Kun kuljet vesien halki, minä olen sinun kanssasi, kun virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa, kun astut tulen lävitse, sinä et pala eikä liekki sinua polta Jes. 43:2

Mitä tahansa joudun kohtaamaan, voin sanoa kuten Job:
Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä. Job19:25

Lunastajani elää!

Jumala ei odota meiltä monisanaisia ja "voimallisia" rukouksia. Hän vastaa heikkoihin avunhuutoihin, niihinkin, joita emme osaa sanoiksi pukea. Hän on meidän kanssamme joka hetki ja näkee elämämme sen alkuhetkestä viimeiseen henkäykseen.


Kuinka suuri onkaan sinun hyvyytesi! Se on ehtymätön aarre niille, jotka sinua pelkäävät. Kaikkien nähden sinä annat apusi niille, jotka turvautuvat sinuun. Sinä suljet heidät armosi suojiin, otat heidät turvaan majaasi. Sinne eivät ulotu ihmisten juonet, eivät syyttävät puheet. Kiitetty olkoon Herra! Hän osoitti minulle ihmeellistä hyvyyttään, kun olin saarrettuna. Hädissäni minä sanoin: "Minut on repäisty pois sinun luotasi!" Ja sinä kuulit rukoukseni, kun huusin sinua avuksi. Rakastakaa Herraa, kaikki hänen palvelijansa! Herra suojelee uskollisiaan mutta rankaisee säälittä niitä, jotka uhmaten nousevat häntä vastaan. Rohkaiskaa mielenne, olkaa lujat, kaikki te, jotka panette toivonne Herraan! Ps. 31:19-24

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti