sunnuntai 21. lokakuuta 2012

Hiljainen ilta, onnellinen hetki

Tänään sain nauttia ihanan ystävän seurasta, hyvästä ruuasta ja kynttilöiden lempeästä valosta. Sydämeni on täynnä kiitollisuutta juuri nyt.

Silloin, kun ei itse kykene näkemään tätä harmaata päivää pitemmälle, ystävän sanat voivat avata toivon ikkunan valoisampaan tulevaisuuteen. Sellaisia kai ystävät parhaimmillaan ovat, rohkaisevat toisiaan. Ystävä sai minut myös muistamaan sen, mistä olen tähän päivään tullut ja kuinka paljon olen saanut. 

Niin helposti unohdan kaiken hyvän, mitä Jumala on elämässäni tehnyt. Kun hän vastaa rukouksiini, olen pienen hetken kiitollinen, mutta hyvin nopeasti alan pitää Jumalan lahjoja itsestäänselvyyksinä. Sen sijaan, että jatkaisin kiittämistä, jatkankin vain pikkuasioista valittamista. Ruikutan sitä, että en saa mitä haluan, vaikka minulla on jo kaikki mitä tarvitsen. Hän antaa kunakin päivänä juuri sen verran, kuin juuri sinä päivänä tarvitsen, eikä huomisesta tarvitse murehtia, sillä "joka aamu on armo uus, miksi huolta siis kantaa.." (virsi 547)

Minusta pidetään huolta. Olen niin iloinen, että saan elää tänään, iloitsen tästä hetkestä, kun istun tietokoneeni ääressä.  Sydämeni on täynnä kiitosta siitä kaikesta, mitä olen saanut Jumalalta. Minulla on työtä vuoden loppuun. Minulla on asunto ja riittävästi ruokaa. Minulla on ihmisiä, joiden kanssa viettää rauhallista iltaa jutellen mukavia. Olen jopa saanut tutustua uusiin ihmisiin.

Mitä siitä, vaikka moni kysymys vielä odottaa vastaustaan. Sehän tarkoittaa vain sitä, että minulla on hyvä syy mennä Isän eteen kysymyksineni. Mitä enemmän minulla on hänelle asiaa, sitä voimakkaammin se ajaa minua hänen luokseen.

Kunpa aina osaisin iloita käsillä olevasta pienestä ja ohikiitävästä hetkestä. Sellaisesta kuin nyt. Tässä, kaksin Jumalan kanssa kynttilöiden lämpöisessä valossa ja tietokoneen näytön kirkkaassa hohteessa, unen kolkutellessa jossain taustalla.

"Suo mun ottaa isänkädestäsi, päivä vain ja hetki kerrallaan. Kunnes johdat minut kädelläsi, riemun maahan, päivään kirkkaimpaan." (virsi 338)

4 kommenttia:

  1. Taivaan Isälle kiitos!
    Jumalamme runsasta siunausta loppusyksyn/alkutalven päiviisi!

    VastaaPoista
  2. Kiitos, nurkkalintu! Siunausta sinullekin :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos, nurkkalintu :)
    Sitä samaa sinullekin!

    VastaaPoista