perjantai 16. marraskuuta 2012

Lauluja kaipuusta

Olen viettänyt iltaa kuunnellen kauniita hengellisiä lauluja youtubesta.
Aarteita.
Lauluja taivaskaipuusta ja koti-ikävästä.

Minä olen nuori ja tahdon elää. En todellakaan kaipaa kuolemaa. 
Kuitenkin sydämessäni on välillä kaipaus Taivaallisen Isäni luo, kotiin.
Hengellisiä lauluja kuunnellessa tuo kaipaus voimistuu.

Minusta tuntuu, että me nuoret ollaan kadottamassa kosketus
vanhemman polven rakastamiin hengellisiin lauluihin,
joissa on sanomaa.

Ehkä se osittain johtuu  kappaleiden sovituksista:
monet kuuntelemistani kappaleista olivat
auttamattoman "humppamaisia",
 ja iskelmämusiikki ei enää oikein ole nuorten suosiossa.
Hengelliset laulut ja virret ovatkin omasta mielestäni parhaita
 yhteislauluina, tai vaatimattomsti säestettyinä.

Tässä muutama vanha ja uudempi hengellinen klassikko
Valitettavasti olen tällä kertaa laiska, 
enkä jaksa etsiä laulujen säveltäjiä ja sanoittajia.
Pyydän anteeksi



Kristallivirta



Olen kuullut on kaupunki tuolla



Minä tulin sinua varten



"Sinä olet minulle rakas
Ovi taivaan auki on"


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti